בראיון שהתקיים לקראת הכנס של לשכת עורכי הדין

בראיון שהתקיים לקראת הכנס של לשכת עורכי הדין אמר משה, עורך דין ותיק את הדברים הבאים: “בתחילת דרכי כעורך דין ראיתי בי ובחבריי למקצוע לוחמים למען הצדק והשמירה על זכויות האדם. הגנה על כל אדם מפני פגיעה בזכויותיו באמצעות בתי המשפט נראתה בעיניי כשליחות, והייתי גאה במקצוע. היום דעתי על ציבור עורכי הדין מורכבת יותר. אמנם יש עורכי דין שנלחמים למען הלקוחות שלהם, אולם יש גם כאלה שהרווח הכספי הוא שמעניין אותם, ולא ההגנה על זכויות אדם.
בשל הרדיפה אחר רווחים, אפשר למצוא גם בין עורכי הדין כאלה הגורמים עוולות. דוגמה לכך היא היחס של עורכי דין מסוימים למתמחים שהם מעסיקים – אלה שסיימו את לימודיהם אך עדיין חייבים לעבור הכשרה מעשית כאחד מהתנאים לקבלת רישיון עריכת דין. יש עורכי דין המעסיקים את המתמחים שלהם שעות ארוכות תמורת שכר נמוך ביותר, בלי חופשות ובלי חגים. בכך הם פוגעים באחת מהזכויות של המתמחים, זכות שלדעתי מעמדה שווה למעמדן של זכויות אדם ואזרח.
אפשר למנוע פגיעה זו באמצעות חקיקה, אולם רבים מחבריי למקצוע מתנגדים לכך. לדעתם, לא המדינה אלא המגזר הפרטי והתחרות החופשית הם שצריכים להכתיב את ההתנהלות הכלכלית במדינה, ובכלל זה גם את גובה השכר, בניגוד להם, אני חושב שחקיקה כזו תחזק את המימוש של זכויות האדם בישראל, וחשוב שכל עורך דין יתמוך בה”.

הפיצו: